ការស្រាវជ្រាវមួយដែលធ្វើឡើងដោយទស្សនាវដ្តី Inc និង សមាគមបីបាច់អាជីវកម្មជាតិអាមេរិក (NBIA) បានបង្ហាញថា ក្នុងចំណោមអ្នកចាប់ផ្តើមអាជីវកម្ម១០នាក់ មាន៨នាក់បានបរាជ័យ ។ អាស្រ័យហេតុនេះ ត្រូវស្វ័យដាក់ឲ្យខ្លួនឯងនូវស៊េរីសំណួរមុនពេលវិនិយោគពេលវេលា និង ប្រភព កម្លាំងរបស់អ្នក គឺសំខាន់បំផុត ។ ខាងក្រោមនេះជាលក្ខណ:វិនិច្ឆ័យសំខាន់ចំនួន៦ដែលអ្នកទើប ចាប់ផ្តើមអាជីវកម្មត្រូវដឹង ។
អតិថិជនសក្តានុពលគឺជាកត្តាដំបូងដែលអ្នកចាប់ផ្តើមអាជីវកម្មត្រូវកំណត់ ។
១. អតិថិជនអ្នកត្រូវកំណត់មុខសញ្ញាអតិថិជនសក្តានុពល និង តម្រូវការដែលទីផ្សារបច្ចុប្បន្នមិនទាន់បំពេញ ។ ផលិតផលដែលអ្នកផ្គត់ផ្គង់មានភាពទាក់ទាញគ្រប់គ្រាន់ ដើម្បីបញ្ចុះបញ្ចូលអតិថិជនឬអត់ ។ នឹងជា ការដ៏ល្អ ប្រសិនបើទីផ្សារដែលអ្នកឆ្ពោះទៅរកសមស្របជាមួយតម្រូវការ និង សមត្ថភាពរបស់អ្នក ។
ប្រសិនបើមានខឿនហិរញ្ញវត្ថុល្អ អ្នកអាចហក់ទៅកាន់ទីផ្សារខ្នាតធំ ។ ប៉ុន្តែប្រសិនបើកំពុងចាប់ផ្តើម អាជីវកម្មម្នាក់ឯង ទីផ្សារតូចមួយដែលមានតម្រូវការសក្តានុពលចំពោះផលិតផលមួយ ឬ សេវាកម្ម មួយ ដែលមិនទាន់បានបំពេញដោយអ្នកផ្គត់ផ្គង់ធំនៅលើទីផ្សារ នឹងងាយនាំមកឲ្យអ្នកនូវភាពជោគជ័យជាង ហើយអ្នកក៏មិនចាំបាច់មានការព្រួយបារម្ភច្រើនជ្រុលអំពីការដែលត្រូវគេកម្ចាត់ចេញពី ទីផ្សារ ដោយគូប្រជែងដែលខ្លាំងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុដែរ ។
២. ផលិតផល
ផលិតផលដែលអ្នកបង្កើត ចាំបាច់ត្រូវបំពេញតម្រូវការរបស់អតិថិជនដោយផ្ទាល់ ។ អ្នកត្រូវបញ្ឈប់ ការស្រពិចស្រពិលជាមួយការបំពេញបន្ថែមលក្ខណ:ពិសេស ឬ សារក្នុងផលិតផល ។ រឿងនេះអាច ធ្វើឲ្យអតិថិជនច្រឡំ និង បង្អាប់តម្លៃផលិតផលរបស់អ្នក ។ ពេលអ្នកចាប់ផ្តើមបង្កើតផលិតផលរបស់ខ្លួន ចូរចៀសឲ្យឆ្ងាយរឿងដែលធ្វើឲ្យអ្នកទិញស្ទាក់ស្ទើរ ដូចជាការចំណាយទិញឧបករណ៍ប្រើប្រាស់របស់អ្នកថ្លៃពេក, លំបាកប្រើប្រាស់ ឬ មិនដូចគ្នាជាមួយរបស់ប្រើប្រាស់ផ្សេងដែលពួកគេកំពុងមាន ។
៣. ពេលវេលា
ទីផ្សារនីមួយៗសុទ្ធតែមានវដ្តជីវិតកំណត់មួយ ហើយឱកាសក៏មិនអូសបន្លាយយូរដែរ ។ នៅដំណាក់ កាលដំបូងរបស់ទីផ្សារថ្មីមួយ អ្នកនឹងងាយស្រួលវាយលុកបំផុត ។ ប៉ុន្តែការវាយលុកឆាប់ពេកក៏ជា ហានិភ័យមួយដែរ ។ ប្រសិនបើសក្តានុពលរបស់ទីផ្សារពុំត្រូវបានកំណត់នោះ អ្នកនឹងបរាជ័យ ឬ លំបាកក្នុងការទទួលបានប្រាក់ចំណេញក្រោយពេលធ្វើសកម្មភាពជាច្រើនឆ្នាំ ។ អ្នកជំនួញដែលទើប ចាប់ផ្តើមអាជីពគួរដើរតាមយុទ្ធសាស្ត្រ “អ្នកតាមប្រកិតយ៉ាងឆាប់រហ័ស” ។ នោះគឺជាពេលដែលអ្នក រកឃើញគំនិតល្អមួយដែលត្រូវបានគេអនុវត្ត និងឆាប់អនុវត្តតាម ។ ពេលនោះ អ្នកបានវាយលុកចូល ការប្រកួតប្រជែងយ៉ាងឆាប់រហ័ស ពេលតម្រូវការរបស់អតិថិជននៅពុំទាន់បានបំពេញ ។
៤. ការប្រកួតប្រជែង
ការប្រកួតប្រជែងខ្លាំងក្លា និង ទីផ្សារបានជ្រួតជ្រាបបានធ្វើឲ្យស្ថានភាពក្លាយជាមិនអំណោយផល ចំពោះអាជីវកម្មថ្មី ។ នេះជាស្ថានភាពទូទៅនៅពាក់កណ្តាលខាងក្រោយនៃវដ្តជីវិតរបស់ទីផ្សារ ។ នោះក៏ជាមូលហេតុថា ហេតុអ្វីអ្នកត្រូវផ្តោតទៅលើបណ្តាទីផ្សារនៅដំណាក់កាលដំបូង ។ នៅពេលនោះ អ្នកនឹងមានឱកាសច្រើនដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍យុទ្ធសាស្ត្រខុសពីគេសម្រាប់អាជីវកម្មរបស់ខ្លួន ។
៥. ហិរញ្ញវត្ថុ
អ្នកត្រូវទុនវិនិយោគដំបូងប៉ុន្មានដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍ផលិតផលរបស់ខ្លួន? អ្នកមិនទាន់អាចមើលឃើញបាន ពីពេលវេលាខុសគ្នារវាងខ្ទង់ចំណាយ និង ចំណូល? ខ្ទង់ទាំងពីរនេះ សុទ្ធតែតំណាងឲ្យហានិភ័យ ហិរញ្ញវត្ថុ ដែលអ្នកត្រូវថ្លឹងថ្លែង និងប្រៀបធៀបជាមួយអត្ថប្រយោជន៍សក្តានុពលដែលរំពឹងថានឹង ប្រមូលបាន ។ ការងារអាជីវកម្មនីមួយៗទាមទារការវិនិយោគធំ ប៉ុន្តែគោលដៅដែលអ្នកត្រូវសម្រេចឲ្យបានគឺកាត់បន្ថយការចំណាយ, ហានិភ័យ និងបន្ទុកហិរញ្ញវត្ថុដែលមិនបានមើលឃើញទុកជាមុនប្រៀប ជាមួយប្រាក់ចំណេញ ។
៦. ធនធានមនុស្ស
ប្រសិនបើចាត់ទុកនេះថាជាការប្រយុទ្ធដ៏សាហាវ អ្នកត្រូវមានទំនុកចិត្តថា ក្រុមប្រយុទ្ធរបស់ខ្លួនអាច ឈ្នះឬអត់? ប្រសិនបើធនធានមនុស្សមានកំហិត អ្នកគួរតែបោះបង់ចោលផ្នែកដែលមិនមានទំនុកចិត្ត គ្រប់គ្រាន់ និងរក្សាទុកតែបុគ្គលិកសម្រាប់ឱកាសបន្តបានហើយ ។ ចូរកសាងក្រុមបង្គោលមួយដែល យល់ច្បាស់ពីអតិថិជន ។ ទន្ទឹមនឹងនោះ អ្នកក៏ត្រូវការអ្នកជំនាញការដ៏ល្អម្នាក់ដែលអាចរចនា ផលិតផល ដើម្បីបំពេញបានតម្រូវការពិតប្រាកដរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ដែរ ។ ចូរពិចារណាថា តើអ្នកបាន បង្កើតទំនាក់ទំនងល្អជាមួយអ្នកផ្គត់ផ្គង់ និង អ្នកចែកចាយ ដើម្បីរក្សាលក្ខណ:ប្រកួតប្រជែងឬអត់? ៕ - See more at: http://library.cen.com.kh/library/read_online_html?token=MTdhNzczZT#sthash.QJ38TJSb.dpuf
No comments:
Post a Comment